اعرافی امام جمعه میبد درخطبه های نمازجمعه این هفته :

اعلام مواضع ایران دركنفرانس خلع سلاح، اقدامی ارزشمند و برخاسته ازروح انقلاب بود

یزدفردا: اعرافی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان میبد با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران دركنفرانس خلع سلاح اظهارداشت:اعلام مواضع كشورمان دركنفرانس خلع سلاح توسط رئیس جمهور كشورمان اقدامی ارزشمند و برخاسته ازروح انقلاب بود .
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، امام جمعه میبد خاطرنشان كرد: ملت بزرگ ما می دانند كه انقلاب اسلامی ایران دارای ایده ، اندیشه و تئوری های قابل قبول درسطح جهان است .
وی افزود : قضایای فلسطین و قضایای مختلف ، مبانی و اصولی دارد كه برای بشرامروزسودمند و مطابق با عقل ومنطق بشری است .
خطیب جمعه میبد تسلیحات و مسابقه تسلیحاتی را یكی ازمسائل مهم امروزبشری خواند وافزود : علیرغم فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی،دراروپا وامریكا سالانه میلیاردها دلار دریك مسابقه تسلیحاتی هزینه می شود .
امام جمعه میبد تاکیدکرد : نکته اصلی انحراف و اشتباه درراس قدرت نظامی , امریکا است .
وی افزود:درهمین ایام که روی سلاح هسته ایی بحث می شود امریکا در بازسازی سلاحهای اتمی و کشتارجمعی , سرمایه گذاری وسیعی انجام می دهد .
امام جمعه میبد خاطرنشان كرد : ایران اسلامی امروز درحوزه های علمی هسته ایی وارد میدانی شده و دانشمندان ایران قدمهای بزرگی براشته اند .
وی افزود: امروزدنیا ناباورانه می بیند ؛ یك ملت تنها اما با هوش ، با استعدادهای الهی و با اتكا به انقلاب، قدمهای بزرگی را منطبق با مقررات و قوانین بین المللی و ان پی تی برداشته است .
امام جمعه میبد افزود : رئیس جمهوركشورمان ، ایده های جمهوری اسلامی را دركنترل سلاح های اتمی تبیین كرد و اعلام كرد كه امریكا باید دست ازحمایت اسرائیل بردارد و جنگ افروزی نكند .
وی تهدید اتمی رئیس جمهور امریكا علیه ملت ایران را تهدید جوانك ناعاقلی دانست كه بزرگتر ازحد خود سخن گفته است .
خطیب جمعه میبد افزود : به همین خاطرهمه دلها وزبانها دردنیا مرگ برآمریكا سرمی دهند .
امام جمعه میبد خاطرنشان كرد : ملت ما آگاهند و درپیچ و تاب قضایا تشخیص می دهند كه استقامت ، علم ودانش وفعالیت مضاعف می تواند دشمن را عقب براند .
گرامی داشت روزجهانی هلال احمر:
آیت الله اعرافی ضمن تبریك روزجهانی هلال احمر به مسئولان وجوانان این سازمان : اظهارداشت : هلال احمرجمهوری اسلامی ایران یكی ازقدرتهای برترجهان است و با آمادگی و هماهنگی ای که جوانان درخدمت رسانی درهلال احمر وجود دارد دسترسی به اهداف را میسرمی سازد.
وی افزود: توانایی و استعداد میلونها جوان كه درسوانح وبلایای طبیعی وارد صحنه می شوند مورد تایید اسلام است .
امام جمعه میبد تربیت كادر و اطلاع رسانی ، مشاركت دادن جوانان دراموراجتماعی برای مقابله به بلایا و حوادث را ازاهداف هلال احمربیان كرد و تاكید كرد: مسئولین شهر، شهرداری و نظام مهندسی و مردم نیزباید درمقاوم سازی ادارات محافل عمومی ومساكن توجه خاصی داشته باشند .
تفسیرسوره اعلی :
 اعرافی درادامه تفسیرسوره اعلی با بیان اینكه اولین آیه این سوره خطاب به نبی مكرم اسلام است اظهارداشت : خداوند خطاب به پیامبراسلام (ص) می فرماید : خداوند و نام بلند مرتبه خدا را پاك بدار و تسبیح بگو .
وی افزود: دو مفهوم درقرآن درمقام توصیف خداوند همدیگر را تكیمل می كند ركن اول حمد است كه ثنا و ستایش و بیان اوصاف خداست كه این ثنا وستایش یك بال و ركن توحید است .
ركن دوم توحید ومعرفت خدا تسبیح است ؛ یعنی تنزیح و پاك داشتن خدا ازهمه عیوب و نواقص و پاك دانستن خدا ازهمه ناپاكی ها یعنی خداوند ازهمه این بحث هایی كه ما به اونسبت می دهیم پاك و منزه است .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا